I. Dział Finansowo-Księgowy
Główna Księgowa
mgr Ewa Banaszek
telefon: (29) 760 45 26 wew. 20
e-mail: banaszek@mbg.ostroleka.pl
Do zakresu działań Działu Finansowo-Księgowego należy w szczególności:
planowanie, opracowanie i realizacja budżetu Biura a w szczególności opracowywanie projektów i planu wydatków budżetowych we współpracy z komórkami organizacyjnymi Biura;
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
prowadzenie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, gospodarki finansowej Biura, a w szczególności:
a) przygotowywanie dyspozycji płatniczych,
b) zapewnienie zgodności zawieranych umów z planem finansowym,
c) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych,
d) współpraca przy dochodzeniu roszczeń spornych oraz terminowej spłaty zobowiązań;
prowadzenie spraw związanych z wypłatą wynagrodzeń i innymi wypłatami na rzecz pracowników Biura, we współpracy z Działem Organizacyjno - Gospodarczym i Kadr;
obsługa finansowo - księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
obsługa bankowa Biura;
prowadzenie rachunkowości Biura;
opracowywanie okresowych sprawozdań z działalności finansowo - budżetowej;
opracowywanie analiz finansowo - budżetowych;
prowadzenie spraw wynikających z Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011r. nr 14 poz. 67) (prowadzenie archiwum).
II. Dział Organizacyjno-Gospodarczy i Kadr
Kierownik Działu Organizacyjno-Gospodarczego i Kadr
mgr Emilia Antoszewska
telefon: (29) 760 45 26 w 21
e-mail: kadry@mbg.ostroleka.pl
Do zakresu działań Działu Organizacyjno-Gospodarczego i Kadr:
W zakresie spraw organizacyjnych:
a) opracowywanie projektów regulaminów, zarządzeń oraz instrukcji określających organizację i działalność Biura,
b) prowadzenie ewidencji wydawanych przez Dyrektora Biura upoważnień i pełnomocnictw,
c) zamawianie pieczątek i prowadzenie rejestru pieczątek Biura,
d) prowadzenie rejestru i dokumentacji zarządzeń Dyrektora Biura,
e) prowadzenie obsługi sekretariatu,
f) prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz książki kontroli Biura,
g) prowadzenie biblioteki Biura;
W zakresie spraw kadrowych:
a) kompletowanie i prowadzenie akt osobowych pracowników Biura,
b) prowadzenie spraw pracowników wynikających ze stosunku pracy i umów cywilno-prawnych,
c) prowadzenie zbioru zakresów czynności pracowników, koordynowanie spraw wynikających z ustawy z dn. 10.05.2018 r. o danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE- (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), we współpracy z Inspektorem Ochrony Danych oraz z innymi komórkami organizacyjnymi,
d) sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem dyscypliny pracy,
e) prowadzenie ewidencji urlopów, kart pracy i nieobecności pracowników,
f) potwierdzanie dokumentów za zgodność z oryginałem,
g) prowadzenie spraw socjalnych pracowników;
w zakresie spraw administracyjnych:
a) prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem pomieszczeń przez Biuro,
b) prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów na usługi telekomunikacyjne, usługi energetyczne, usługi informatyczne, RTV itp.,
c) sprawdzanie rachunków i faktur pod względem merytorycznym,
d) przygotowywanie projektów i prowadzenie ewidencji umów o używaniu samochodów prywatnych do celów służbowych, gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi będącymi na stanie Biura oraz wnioskowanie o ich likwidację,
f) prowadzenie ksiąg inwentarzowych Biura,
g) prowadzenie pełnej gospodarki magazynowej,
h) prowadzenie szczegółowej ewidencji ilościowo-wartościowej przychodu i rozchodu sprzętu, materiałów i wyposażenia Biura,
w zakresie spraw gospodarczych:
a) sporządzanie planów zakupów wyposażenia Biura,
b) dokonywanie zakupów materiałów i sprzętu niezbędnego do prawidłowego funkcjonowanie Biura,
c) prowadzenie spraw związanych z naprawami wyposażenia i remontami pomieszczeń,
d) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem porządku i czystości pomieszczeń,
e) prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem i ubezpieczeniem mienia Biura,
f) prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową Biura;
w zakresie spraw transportowych:
a) prowadzenie dokumentacji związaniej z eksploatacją pojazdów i ich garażowaniem,
b) dbałość o stan techniczny pojazdów w tym zlecanie napraw i remontów,
c) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem pojazdów;
koordynowanie spraw związanych z dostępnością architektoniczną, cyfrową oraz informacyjno-komunikacyjną dla osób ze szczególnymi potrzebami;
koordynowanie spraw związanych ze zlecaniem przygotowania opinii prawnych we współpracy z Radcą Prawnym;
koordynowanie zleceń dotyczących spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej we współpracy z inspektorem ds. BHP i ppoż.1. W zakresie spraw organizacyjnych:
a) opracowywanie projektów regulaminów, zarządzeń oraz instrukcji określających organizację i działalność Biura,
b) prowadzenie ewidencji wydawanych przez Dyrektora Biura upoważnień i pełnomocnictw,
c) zamawianie pieczątek i prowadzenie rejestru pieczątek Biura,
d) prowadzenie rejestru i dokumentacji zarządzeń Dyrektora Biura,
e) prowadzenie obsługi sekretariatu,
f) prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz książki kontroli Biura,
g) prowadzenie biblioteki Biura;
III. Dział Geodezji i Urządzeń Rolnych
Kierownik Działu Robót Geodezyjnych i Urządzeń Rolnych
mgr inż. Teresa Pojawa
telefon: (29) 760 46 26 w 23
e-mail: pojawa@mbg.ostroleka.pl
Pracownia Geodezyjna- PG
Kierownik Pracowni Geodezyjnej
mgr inż. Krzysztof Smosarski
telefon: (29) 760 45 26 w 25
e-mail: smosarski@mbg.ostroleka.pl
Pracownia Urządzeń Rolnych- PU
Kierownik Pracowni Urządzeń Rolnych
mgr inż. Krzysztof Parzych
telefon: (29) 760 45 26 w 26
e-mail: parzych@mbg.ostroleka.pl
IV. Oddział Terenowy w Mławie
p.o. Kierownik Oddziału w Mławie
mgr inż. Dariusz Kowalski
telefon: (23) 654-32-52
e-mail: kowalski.d@mbg.ostroleka.pl
V. Oddział Terenowy w Radomiu
Kierownik Oddziału w Radomiu
inż. Michał Witkowski
telefon: (48) 331-34-90
e-mail: witkowski@mbg.ostroleka.pl
Do zakresu działań Działu Robót Geodezyjnych i Urządzeń Rolnych:
koordynowanie i wykonywanie prac scaleniowo-wymiennych o których mowa w art. 3 ust. 4 ustawy z dn. 26.03.1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1197);
wykonywanie zadań określonych w ustawie z dn. 17.05.1989 r.- Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1990, z 2022 r. poz. 1846, 2185 oraz z 2023 r. poz. 803):
a) analizowanie zmian w strukturze agrarnej oraz programowanie i koordynacja prac urządzeniowo-rolnych,
b) monitorowanie zmian w sposobie użytkowanie gruntów i ich bonitacji;
wykonywanie prac geodezyjnych i kartograficznych oraz geodezyjno-urządzeniowych dotyczących:
a) gospodarowania gruntami Samorządu Województwa Mazowieckiego,
b) regulacji stanów prawnych gruntów zajętych pod drogi wojewódzkie,
c) opracowania planów urządzeniowo-rolnych gmin;
świadczenie usług certyfikacji i diagnostyki gleby w ramach Mobilnego Centrum Badania i Analizy Gleb zbudowanego w ramach przedsięwzięcia Samorządu Województwa Mazowieckiego pn. "Wdrażanie koncepcji Smart Villages na terenie województwa mazowieckiego";
prowadzenie spraw z zakresu gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
VI. Ochrona danych osobowych
Inspektor Ochrony Danych Osobowych
mgr inż. Emilia Dąbkowska
telefon: (29) 760 45 26 w 20
e-mail: dabkowska@mbg.ostroleka.pl